سقف متحرک چیست؟

سقف متحرک پارچه ای یک نوع سقف متحرک با قابلیت حرکت یا تغییر شکل است. این نوع سقف می‌تواند در معماری ساختمان‌ها، خودروها و سایر محیط‌ها استفاده شود. در معماری ساختمان، سقف متحرک پارچه ای می‌تواند به منظور کنترل نور، حرارت یا تهویه استفاده شود. از نظر فنی، سقف‌ های متحرک می‌توانند با استفاده از مکانیزم‌های مختلفی حرکت کنند، از جمله الکتریکی، یا مکانیکی.

سقف متحرک به چندین نوع تقسیم می‌شود که بسته به محیط و نیازهای کاربران، انتخاب می‌شوند. سقف متحرک پارچه‌ ای، که با استفاده از پارچه‌های مقاوم در برابر عوامل آب و هوایی تهیه می‌شود و معمولا در فضاهای بیرونی مانند تراس‌ها استفاده می‌شود.

چرا سقف متحرک ساینا را به شما پیشنهاد می کنیم؟

ما همواره خود را نسبت به توسعه فناوری سقف متحرک و پرورش مهندسین آشنا با این علم در کشور متعهد می دانیم. شرکت سقف اتوماتیک ساینا همواره سعی بر ارایه سطوح بالای خدمات به مشتریان عزیز را دارد.

نمایندگی انحصاری شرکت کنان ترکیه


شرکت ساینا تنها نماینده انحصاری شرکت کنان متال ترکیه بوده. لذا با واردات مستقیم اتصالات و قالب پروفیل از این مجموعه موفق شده است تا کالای تولیدی خود را هم تراز با کیفیت کالای خارجی و با قیمت مناسب به شما عزیزان عرضه نماید.

اجرای پروژه در سراسر ایران


نیروهای شرکت با کمک نمایندگان مجرب و آموزش دیده بومی در تمامی استان ها قادر به اجرای پروژه های متنوع و پیچیده برای شما هم میهنان عزیزمان در سراسر کشور می باشد.

واردات قالب های آلومینیوم و تولید داخلی


وارد کردن قالب های خارجی و استاندارد که پیش از این آزمون خود را پس داده اند کیفیت کار را تضمین می کند و از طرفی به دلیل تولید در داخل کشور قیمت تمام شده به صرفه تر می‌شود

ایجاد ثبات قیمت با انبار پارچه و آلومینیوم


انبار پارچه شامل برند های متنوع پارچه می‌باشد.  تمامی پارچه ها از برند های مطرح و با کیفیت ‌باشند تا محصولی درخور به شما ارایه شود. با وجود انبار متریال با مساحت بالا، توانایی دپو حجم بالایی از متریال را داشته و این امتیاز از  تغییرات مدام و با شتاب قیمت ها جلوگیری می‌کند

ساینا متخصص در نصب سقف متحرک

  • زیرسازی و شاسی: پس از ساخت پوشش متحرک نوبت به اجرای زیر سازی و نصب سقف متحرک میرسد. باید این نکته را در نظر داشت که پوشش متحرک پارچه ای روی یک بدنه فلزی یا شاسی باید قرار بگیرد. خود شاسی دارای طرح و زیرسازی متناسب با پوشش ف متحرک بوده تا مقاومت لازمه را به وجود بیاورد. اجرای درست شاسی فولادی در کیفیت نصب پوشش  متحرک بسیار موثر است.
  • نصب سقف متحرک: در پروسه نصب سقف در ابتدا ریل های آن به شاسی متصل میشوند. پس از اتصال ریل موتور سازه در انتهای کار نصب میگردد. پارچه و زیرچادری قبل از پیوستن به سیستم، به یکدیگر وصل میشود و در نهایت زیرچادری پارچه به صورت هماهنگ و با تنظیم موتور به صورت مرحله به مرحله و با دقت به سازه نهایی وصل میشوند. مرحله نهایی نصب سقف متحرک سیم کشی برق برای روشنایی آن است.

ساینا بزرگترین شرکت تولید کننده سقف متحرک

دارای نمایندگی شرکت کنان متال ترکیه
02191001506

عوامل موثر بر قیمت سقف متحرک پارچه ای

ابعاد-سقف-متحرک

ابعاد فضای پوشش سقف متحرک


یکی از مهم ترین عوامل در تعیین قیمت سقف متحرک پارچه ای مساحت و بزرگی فضای مورد نظر می باشد. برای مثال در صورت طویل بودن دهانه باز شونده (۸ تا ۱۲ متر‌) باید از موتور های قوی تری استفاده شود که مسلما دارای قیمت بالاتری هستند. هر چقدر تعداد ریل ها بیشتر باشد باید آلومینیوم و مصالح بیشتری برای ساخت سقف استفاده گردد.

طراحی-خمیده-سقف-متحرک

طرح سازه سقف متحرک


از دیگر عوامل تاثیرگذار در قیمت سقف متحرک طراحی آن می باشد. توجه داشته باشید که بدون انجام طراحی و محاسبات مهندسی اجرای سقف امکان پذیر نمی باشد. متاسفانه برخی از افراد این تصور را دارند که پرداخت پول برای طراحی سقف هزینه اضافی است و اصلا لازم به انجام این هزینه نیست. باید این مورد را در نظر داشته باشید که در صورت انجام نشدن طراحی استاندارد سقف استانداردی نخواهید داشت و ممکن است در شرایط مختلف آب و هوایی و یا پس از گذشت زمان کوتاهی سازه دچار مشکل شود که این موضوع سبب افزایش هزینه های مالی دیگر می گردد. از طرفی طرح نهایی نیز میزان دشوار بودن اجرای سازه را مشخص می نماید برای مثال سقف های متحرکی که ریلشان حالت خمیده دارد، ساخت و اجرای دشوار تری داشته و از قیمت بالاتری برخوردارند.

جنس-پارچه-سقف

جنس پارچه PVC


جنس پارچه کششی از سایر عوامل موثر در قیمت سقف متحرک پارچه ای می باشد. قطعا اگر از پارچه ی با کیفیت بالا استفاده نمایید باید قیمت بیشتری را پرداخت نمایید. پارچه هایی که توسط دستگاه های پیشرفته تولید می شوند از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار هستند. نوع پارچه، دوام و کیفیت کلی پوشش متحرک را تعیین می نماید. میزان عایق بودن و ضد آب بودن پارچه سبب می شود تا شما در هر شرایط تغییرات زیادی را حس  نکنید. بهتر است قبل از اجرا سقف متحرک درباره ی نوع پارچه تحقیق نمایید.

لایه های پارچه کششی Black Out

  • لایه اصلی: لایه اصلی پارچه پلی استر بوده و وجود دایه های pvc , pvdf در دو طرف پارچه به عنوان روکش نهایی پارچه بوده که پارچه را در مقابل اشعه uv خورشید و همچنین رطوبت که قارچ و میکروب را به همراه دارد , جلوگیری می‌کند.
  • رفتار در برابر آتش: دارای خاصیت خود اطفاءی می‌باشد. به معنای بر اثر عوامل آتش زا شعله ور میشوند ولی شعله ماندگاری ندارند.
  • رفتار در برابر رطوبت: پارچه ها آب را از خود عبور نداده و قابلیت شستشو نیز دارند.
  • ثبـات رنگ سازه چادری در طول زمان: روکش PVDF, نزدیک به ۸۰  درصد از درخشندگی اولیه اش را بعد از 10 سـال حفظ نموده در حالی که در بهترین نوع از سایر روکش ها، تنها 20 درصد  از درخشندگی و کیفیت اولیه سایر پارچه های بکار رفته درسازه های پارچه ای باقی مانده است.
  • دوام و طول عمر:روکش PVC روی الیاف باعث حفاظت آنها می شود و مدت زمان عملکرد مطلوب الیاف را افزایش می دهد.
جنس-پروفیل-الومینیوم

کیفیت پروفیل و اتصالات سقف


سازه و پروفیل های مورد استفاده در سقف متحرک معمولا  از جنس آلومینیوم است. با توجه به اینکه جنس اتصالات در پروژه ها بسیار مهم بوده، باید به این موضوع توجه داشت که فلز بکار برده شده، استحاکم لازمه را فراهم کند. در برخی موارد از فلز فولاد نیز در ساخت بدنه این محصولات استفاده میشود. سازه آلومینیومی نسبت به سازه های فولادی بسیار سبکتر است و می توان آن را به راحتی به عنوان بار مرده برای ساختمان  مدنظر گرفت.

شرکت ساینا جهت پوشش سازه های آلومینیومی سقف اتوماتیک پارچه ای خود از رنگ الکترواستاتیک استفاده میکند. در طی این عملیات ابتدا قطعات چربی گیری شده و توسط موادی مانند فسفاته و کروماته ، زیر سازی لازم جهت رنگ انجام شود .سپس قطعات به کابین انتقال یافته و توسط دستگاه  رنگ پاش ، رنگ آمیزی می شود و بعد از آن، قطعات به کوره انتقال یافته و رنگ در دمای حدود ۲۰۰-۱۸۰ درجه سانتیگراد پخته می شود.

شرکت ساینا نماینده کنان متال ترکیه

شرکت ساینا با واردات مستقیم اتصالات سقف متحرک و قالب الومینیوم از شرکت کنان متال ترکیه موفق شده است از کیفیت بالای اتصالات مصرفی اطمینان حاصل کرده و همزمان از یارانه‌های پرداختی دولت ایران به تولید کنندگان در بورس کالا بهره مند شود. استفاده از اتصالات استاتدارد اروپایی همزمان کیفیت نهایی محصول را افزایش می دهد و طول عمر محصول افزایش می دهد. واردات گسترده اتصالات از کشور ترکیه به این شرکت امکان ارائه خدمات پس از فروش طولانی مدت را می دهد.

دوخت-پارچه

کیفیت دوخت پارچه پلی استر


دوخت پارچه معمولابه دو صورت انجام میپذیرد:

۱- دوخت جوش فرکانس بالا یا HF: این دوخت توسط دستگاه های پرس با امواج التراسونیک انجام می گیرد. در این نوع دوخت، کیفیت بسیار بالاست و عمر مفید پارچه افزایش می یابد.

۲- دوخت دستی : این دوخت به وسیله سشوار صنعتی و یک سطح داغ انجام می شود، زمان  و قیمت در این نوع دوخت معمولا پایین تر از حالت قبل می باشد. در نتیجه کیفیت دوخت پایین خواهد بود.

موتور-پنجره-برقی

موتور و المان های جانبی سقف متحرک


از دیگر عواملی که می تواند قیمت سقف جمع شونده اتوماتیک کاهش یا افزایش دهد، المان های جانبی است که کارفرما بسته به سلیقه و نیاز خود می تواند در سقف متحرک خود استفاده کند. از جمله مهمترین المان های جانبی قابل نصب سقف اتوماتیک می توان به استفاده از سیستم نورپردازی، سنسور باد و باران، سیستم کنترل و فرمان اشاره کرد.

این موتور ها از نوع توبولار (تیوب لار – استوانه ای) می باشد و شرکت ساینا در پروژه های اجرایی خود از دو برند موتور سامفی فرانسه و موسل ترکیه بهره میبرد که هردو دارای کیفیت بالایی هستند. سامفی فرانسه طراح و مخترع موتورهای توبولار در دنیا میباشد . گارانتی ارائه شده این شرکت برای موتورهای توبولار 5 سال است.

سیستم-نورپردازی

نورپرداری سقف متحرک


سیستم روشنایی سقف های متحرک با طراحی خاص روی سازه های آلومینیومی پروژه نصب شده. و علاوه بر روشن نمودن فضا در تاریکی, موجب زیبایی کار نیز می‌شوند. این نوع نورپردازی از لامپ های LED  خطی تشکیل شده است که بصورت استاندارد روی سازه آلومینیومی نصب میشوند. سیم کشی همه این لامپ ها در نهایت در یک ترانس جمع میشود و به یک برق ۲۲۰ ولتی وصل می‌شود و ایمنی کاملا برقرار است.

ساینا تنها شرکت دارای نمایندگی سقف متحرک از ترکیه

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و هماهنکی برای بازدید رایگان تماس بگیرید
02191001506

مزایای سقف متحرک پارچه ای

محافظت از استخر و الاچیق 


به طور مثال اگر دارای یک استخر روباز در ویلای خود هستید، با وجود این سقف می توانید از استخر خود در برابر تابش شدید آفتاب و تبخیر آب و همچنین سقوط مواردی چون برگ و آلوده شدن آب جلوگیری نمایید. این موضوع برای تمام محیط ها و فضاهای باز مطرح می باشد. قطعا بارش برف و باران و تابش مستقیم آفتاب بر روی تراس و استخر باعث فرسودگی وسایل موجود در آن ها می گردد. بنابراین با داشتن سقف متحرک پارچه ای شما می توانید از محیط مورد نظر خود محافظت نمایید.

افزایش کارایی فضای باز


دومین مزیت استفاده از سقف متحرک در امان ماندن از تغییرات آب و هوایی می باشد. تابش داغ نور خورشید در تابستان می تواند آزار دهنده باشد. در صورت وجود این نوع سقف شما می توانید در هر شرایط از فضای باز خود استفاده نمایید. با وجود این سقف شما می توانید در هوای سرد نیز از محیطتان خودتان به راحتی استفاده نمایید.

عایق حرارتی مناسب پارچه سقف متحرک


دیگر مزیت سقف متحرک پارچه ای صرفه جویی در انرژی می باشد. سقف های متحرک متناسب با نوع جنس و متریال مانند یک عایق سرما و گرما عمل می نمایند. این ویژگی سبب می شود تا انرژی کمتری از محیط هدر شود. استفاده از وسایل گرمایشی در زمستان و وسایل سرمایشی در تابستان انرژی برق زیادی را مصرف می نماید. بنابراین با ایجاد یک سقف متحرک پارچه ای مناسب در تراس و فضاهای باز می توان در مصرف انرژی صرفه جویی نمود.

سقف متحرک پارچه ای کاربردی معماری مدرن


از دیگر مزیت های سقف متحرک ایجاد محیطی زیبا می باشد. در معماری های جدید اغلب از سقف متحرک پارچه ای برای زیبایی و صرفه جویی انرژی استفاده می شود. در صورتی که متریال و رنگ مناسب در این محصول استفاده شود قطعا زیبایی محیط بسیار بیشتر از قبل خواهد بود. انجام نورپردازی خاص و منحصر به فرد نیز  باعث دو چندان شدن زیبایی معماری ساختمان می گردد. توجه داشته باشید که اجرای اصولی و صحیح این نوع پوشش از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

کاربرد سقف متحرک

افزایش نیاز به فضاهایی که بتوان بصورت سرپوشیده و باز استفاده نمود موجب شده تا تنوع کاربرد سقف متحرک افزایش یابد. کمبود فضا در ساختمان ها و فضاهای شهری و افزایش قیمت مسکن یکی دیگر از دلایلی است که مالکان به سمت افزایش بهره وری از فضا های موجود با سرپوشیده کردن آنها می باشد. امروزه استفاده از تمام فضاهای موجود، بلا استفاده و بدون کاربری برای تمام کسب و کارها امری بدیهی است.

سقف متحرک تراس


تراس ها یکی از فضاهایی هستند که همواره و در تمام فصول قابل استفاده نمی باشند. با استفاده از سقف متحرک تراس در منازل مسکونی و کاربری های تجاری می توان. هرگاه که نیاز به فضای سرپوشیده باشد. تراس را به عنوان بخشی از ساختمان به متراژ اصلی آن اضافه نمود. و در زمانی که نیاز به فضای باز تراس و استفاده از هوای ازاد و نور خورشید می باشد با جمع کردن سقف به آن دسترسی داشت. امروزه وجود فضای طراحی شده در تراس محبوبیت بالایی پیدا کرده است. وجود سقف متحرک در این فضا به شما این امکان را میدهد. تا زیبایی و کاربرد فضای خود را افزایش دهید.

سقف-متحرک-پارچه-ای-روفگاردن

سقف متحرک روفگاردن


با کاهش فضاهای عمومی در ساختمان ها ، طراحی روفگاردن در پشت بام آپارتمان ها گسترش پیدا کرده است. مالکین و طراحان ترجیح می دهند تا فضای روف گاردن بجز تامین فضای سبز به مکانی کاربردی با قابلیت استفاده ساکنین تبدیل نمایند. مکانی برای استراحت همراه با پوشش سقف یکی از نیاز های اصلی روفگاردن ها در معماری مدرن امروزه می باشد. سقف متحرک روفگاردن با قابلیت باز و بسته شدن یکی از گزینه های جذاب و کاربردی برای روفگاردن برج مسکونی است. به دلیل قرار گیری روف گاردن ها در بخش های مرتفع ، این محیط در معرض تابش و بارش شدیدتری نسبت به دیگر فضاها قرار دارد لذا با وجود یک پوشش متحرک و مقاوم ، شما قادر خواهید بود تا در تمامی ساعات شبانه روز از فضای باز خود بهره ببرید.

سقف متحرک حیاط خانه


حیاط ها در منازل مسکونی را می توان با استفاده از سقف متحرک پارچه ای به یک فضای سرپوشیده تبدیل کرد. برای حیاط هایی که فاقد فضای سبز می باشند. می توان آن را به یک سالن با کاربری فصلی تبدیل نمود. با وجود سقف متحرک حیاط منازل کاربردی تر می شوند. و می‌توانید از مبلمان فضای بازتان نیز در هنگام بارندگی و تابش های شدید آفتاب جلوگیری کنید. علاوه بر آن در صورت وجود استخر در حیاط منزل, این محصول ها به عنوان اشراف بند عمل کرده. و از ورود گرد و غبار و برگ و .. به آب جلوگیری می‌کنند.

سقف-متحرک-پارچه-ای-حیاط
سقف-متحرک-پارچه-ای-رستوران

سقف متحرک رستوران


بیشترین مورد کاربرد سقف متحرک در رستوران ها است. رستوران هایی که فضای باز در تراس، روفگاردن و محوطه خود دارند از این فضا نشستن مشتریان در آب و هوای مناسب استفاده می کنند. با استفاده از سقف متحرک رستوران ها می توانند از این فضاها در شرایط جوی مختلف استفاده کنند. شرایطی چون بارش باران و برف ، سرما ، گرما و … . پوشش سقف در هنگام بسته بودن همانند یک پوشش هوابند و عایق گرما- سرما می باشد. فضای زیرین سقف را می توان در صورت نیاز با سیستم های گرمایشی و سرمایشی برای استفاده مشتریان معتدل کرد.

سقف متحرک باغ تالار


یکی از کاربرد پوشش متحرک در باغ تالار ها و تشریفات مجالس عروسی و نامزدی می باشد. شرکت های خدمات مجالس و صاحبان باغ تالار ها ترجیح می دهند. تا بتوانند در فصول گرم سال مراسم ها را در فضای باز برگزار کنند. در فصول سرد سال و آب و هوای بارانی هم مجموعه آنها قابلیت برگزاری جشن را داشته باشد. به همین دلیل استفاده از پوشش متحرک برای آنها گزینه ای مناسب می باشد. تا بتوانند با استفاده از سقف متحرک باغ تالار در تمام فصول سال و شرایط آب و هوایی مراسم های خود را برگزار نمایند.علاوه بر آن به عنوان سقف متحرک های تالار نیز کاربرد دارد. و مزیت هایی چون زیبایی و امکان نورپردازی را به مجموعه اضافه می نماید.

سقف متحرک تالار
سقف-متحرک-پارچه-ای-هتل

سقف متحرک هتل


هتل ها دارای بخشهایی چون رستوران ، کافی شاپ ، سالن جشن و عروسی ، استخر و روفگاردن هستند. برای تمامی این مکان ها همانطور که در هر بخش مجزا توضیح داده شد استفاده از سقف متحرک پارچه ای نیز توجیح پذیر می باشد. برای ایجاد فضایی رویایی برای ماه عسل عروس و داماد ها استفاده از سقف متحرک هتل در فضای باز سوییت آنها است. هتل های مجلل برای ایجاد فضای لاکچری در سوییت ویژه خود می توانند از یک سقف متحرک در این سوییت ها استفاده کنند تا خاطره بیادماندنی برای افراد ویژه خود ایجاد نمایند.

سقف متحرک ماشین


کاربرد سقف متحرک به عنوان پوشش ماشین در فضای باز با توجه به افزایش قیمت خودرو و زمین در شهر ها توجیح پذیر است. یک نمایشگاه خودرو می تواند بدون نیاز به مجوز فضای حیاط و محوطه خود را تبدیل به فضایی سرپوشیده بنماید. از خودرو ها در صورت لزوم برابر شرایط جوی محافظت نماید. با توجه به امکان نورپردازی زیر سقف متحرک پارکینگ می توان نورپردازی متناسب با نیاز یه نمایشگاه خودرو را داشت.

سایبان-متحرک-خودرو

نگهداری از سقف متحرک

بررسی پارچه پوشش متحرک


پارچه کششی یکی از متریال های مهم مورد استفاده در سایبان جمع شونده است. چرا که در صورت پارگی یا سوراخ شدن پارچه هر چند کوچک در فصل بارش باران و برف و حتی بادهای شدید احتمال آسیب دیدگی و گسترش آن بیشتر خواهد بود در نتیجه سقف متحرک کارایی خود را از دست خواهد داد.

 

ممانعت از کیسه شدن پارچه سقف


یکی از مشکلاتی که کارفرما باید سریعا آن را با شرکت ساینا مطرح کند تا در اسرع وقت آن را مرتفع سازد، زمانی است که پارچه از حالت عادی خارج شده به صورتی که آب بر روی سقف برقی در یک قسمت جمع و به اصطلاح کیسه شدن پارچه اتفاق افتد. در این حالت به خاطر اینکه در فصل بارندگی آب بر روی سقف جمع شنونده باقیمانده و از آن خارج نمی شود به پروفیل های الومینیومی و مکانیزم های متحرک این سایبان ها آسیب وارد خواهد شد.

 

نصب لوازم جانبی سقف پارچه ای متحرک


سنسور باد مناسب ایام پاییز و مناطق بادخیز است که به در خواست کارفرما بر روی سقف متحرک نصب خواهد شد. در ساخت این سنسور  برای سنجش سرعت باد از چند قاشقک استفاده شده است. در صورتیکه میزان سرعت باد از تنظیمات انجام شده در سنسور بالاتر باشد. دستور جمع شدن سقف برقی را  به موتور صادر می کند تا سایبان از آسیب دیدگی در امان بماند.

بررسی موتور الکترونیکی


وجود برق در سایبان هایی که با موتور الکترونیکی باز و بسته می شود لازم و ضروری است. از طرف دیگر اگر پس از مدت ها سقف را باز می کنید. و هنگام باز یا بسته شدن سقف صدای ناهنجار و غیر متعارفی ایجاد می شود در اسرع وقت با ساینا تماس گرفته تا بررسی های لازم توسط متخصصان انجام گیرد.

 

چک نمودن راه آب سازه


شرکت سقف اتوماتیک ساینا برای هدایت آب باران و برف، گاترهایی دور تا دور سازه طراحی کرده است، تا به راحتی آب از سطح سقف تاشو خارج شود.لازم به ذکر است که باید این راه آب ها از هر نوع خس و خاشاک پاکسازی و تخلیه شود تا از خروج آب در هنگام بارش باران جلوگیری نشود.

سقف متحرک ارزان و با کیفیت را از ساینا بخواهید

در دنیای امروز، همگان به دنبال محصولاتی با کیفیت و همزمان با قیمت مناسب می‌گردند. یکی از محصولاتی که در این زمینه می‌توان به آن اشاره کرد، سقف متحرک است. اما چگونه می‌توان یک سقف متحرک ارزان و با کیفیت را پیدا کرد؟ پاسخ این سوال در دستان شرکت ساینا است.

خرید بدون واسطه از تولید کننده

یکی از دلایل اصلی ارزانی محصولات ساینا، خرید مستقیم از تولید کننده است. وقتی واسطه‌ها از میان معادله حذف می‌شوند، قیمت نهایی محصول به شکل چشمگیری کاهش می‌یابد.

واردات مستقیم موتور و اقلام مصرفی از ترکیه

اینا با وارد کردن مستقیم موتور و سایر اقلام مصرفی از ترکیه، هزینه‌های واسطه‌گری و افزایش قیمت ناشی از آن را حذف می‌کند. این امر باعث می‌شود که محصول نهایی با کیفیت بالا و قیمت مناسب به دست مشتری برسد.

استفاده از یارانه‌های دولتی برای تولید الومینیوم

دولت به منظور حمایت از تولید کنندگان، یارانه‌هایی را در زمینه تولید الومینیوم ارائه می‌دهد. ساینا با استفاده از این یارانه‌ها، هزینه‌های تولید خود را کاهش داده و این کاهش هزینه را به شکل کاهش قیمت به مشتریان خود منعکس می‌کند.